Äntligen är Zindras föl här!!!

Vaxpropparna kom i söndags och snart var de dax för fölning!
Allt var lugnt på måndagen. På tisdagen var jag och Frida ute på en promenad med hästarna och Zindra var väldig trött "jobbigt att vara så tjock" 
Tisdag kväll allt lugnt tittade på kameran vid tolv på natten och Zindra verkade helt lugn.
men jag bestämde mig för att ställa kl på 03.00. Och då var de dax Zindra låg ner på sidan, När jag kom ner till stallet var framhovarna ute men de var som lilla fölisen satt fast... Så jag hjälpte till att få ut den!!!  Madde, pappa, Peter och Nettan kom ner till stallet
Zindra var en super mamma direkt och lilla stofölet var hur pigg som helst. Efter bara en stund var den uppe på sina vingliga ben och letade efter tutte. Mormor Zenobia var med under hela förloppet och gnäggade som bara den!!!






Kommentarer
Postat av: Birgitta Kabinger

Jättegrattis från alla oss på Väbjörnsgården! Hur fin som helst ju!!!

2011-04-06 @ 07:43:17
URL: http://www.vabjornsgarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0