Den soliga fredagen blev riktigt bra!

Dagen började med promenad med en pigg Zenobia, sen blev de pyssel med unghästarna och mocka ut i vinterhagen....
De är jobbigt men nödvändigt.
De var min vecka att ha lektionerna på siggesta där de var banhoppning och programträning som stod på schemat. Eleverna var mycket duktiga!

Tips!  När det har blivit lite problem med en unghäst i hoppningen är det viktigt att ta de lugnt, backa tillbaka och bygga upp självförtroendet både hos hästen och ryttaren igen. En häst som kaster sig över hindren och är spänd i sina språng behöver travhoppas mycket mer. Hopplektionen för denna elev blev mycket bättre!!!

Mina dressyr brudar va på hugget i dag och red riktigt bra vägar och hästarna var lösgjorda och fina!
Jag blir glad när jag ser hästar i dom lättare klasserna som har bjudningen framåt och vill visa upp sig det är härligt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0